مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-11اقتصادي

فارس من| دلارزدایی تنها راه مصونیت اقتصاد از تلاطمات ارزی و تقویت ارزش ریال


تعدادی از مخاطبان خبرگزاری با ثبت پویشی در فارسِ من، خواستار تسریع روند دلارزدایی در کشور و حمایت از تولید توسط دولت شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دلارزدایی از اقتصاد کشور یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از کارشناسان و مسوولان خصوصا در سال های اخیر قرار گرفته است.

در این زمینه نیز نظریات متفاوتی مطرح شده است، اما به عقیده اغلب کارشناسان اقتصاد ایران چاره ای جز ادامه روند دلارزدایی ندارد و برای کاهش تاثیرپذیری اقتصاد ایران از نوسانات نرخ ارز که یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی است، باید این مسیر ادامه پیدا کند.

مسیر دلارزدایی که در ماه های گذشته توسط بانک مرکزی به صورت جدی پیگیری شده است، می تواند بخشی از مشکلات کشور که ناشی از نوسان نرخ دلار و توسط دلالان رخ می دهد را تا حدود زیادی کنترل کند.

* چرا ایران باید به سمت دلارزدایی حرکت کند؟ کارشناسان اقتصادی معتقدند برای کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران، به خاطر سیاست های آمریکا و تحریم های طولانی آن علیه اقتصاد ایران، دلارزدایی از تجارت خارجی یک ضرورت است؛ اما باید توجه کرد، لازمه تداوم و تقویت این سیاست حفظ و تقویت ارزش پول ملی است.

ایران نیز در مذاکرات با شرکای تجاری خود دلارزدایی را در دستور کار خود قرار داده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| دلارزدایی تنها راه مصونیت اقتصاد از تلاطمات ارزی و تقویت ارزش ریال

فارس من| دلارزدایی تنها راه مصونیت اقتصاد از تلاطمات ارزی و تقویت ارزش ریال